יום ג', כב’ בסיון תשע”ט
דף הבית הייחודיות שלנו גלריה מרחבי כיתות חדר מורים יצירת קשר
כללי - בחירה מבוקרת למימוש המצוינות האישית .

11.9.2012 כ''ד אלול תשע''ב תלמידים והורים יקרים, עיריית ראשון - לציון החלה בתהליך בחירה מבוקרת. לכל תלמיד בעיר יש את האפשרות לבחור את בית הספר בו הוא ילמד על פי אזור מגוריו ועל פי הייחודיות, המאפיינת את בית הספר. בית ספר מרחבים רואה לנגד עיניו את החשיבות של טיפוח והעמקת החינוך לערכים יהודיים ציונים אזרחיים ודמוקרטים, תוך פיתוח מודעות בקרב התלמידים לסוגיות מרכזיות בחברה הישראלית באמצעות עיסוק באקטואליה, ובתחומי דעת שונים במטרה לעודר ולגבש את הזהות האישית של כל תלמיד. "... כשמצוינות, יהדות ציונות ואזרחות נפגשים..." בהתבסס על חזון בית הספר והעשייה הבית ספרית, נבחר בית הספר להשתתף בתכנית מאר"ג – אות המצוינות בחינוך יהודי, ציוני ואזרחי. תכנית מארג פועלת בשיתוף פעולה עם בית הספר לחינוך, באוניברסיטה העברית בירושלים ובתמיכת קרן אבי חי ישראל. התוכנית תופעל משכבת הגן עד כיתה ו'. בית הספר מרחבים מכיר במצוינות הטמונה בכל תלמיד ודואג לטפחה ואף להעניק לה במה ונראות בבית הספר ומחוצה לו. "במרחבים רואים אותך מצוין" בבית הספר מרחבים, אנו מודעים לקיומה של השונות, לפי כך אנו שואפים לקדם כל תלמיד ותלמידה , ולטפח את נקודות החוזק הטמונות בהן. מתוך ההבנה שילדים מגיעים לביה"ס עם נטיות שונות, מערך עיבוד מידע מגוון ועם העדפות שונות בתכנים ובדרכי למידה, אנו מבקשים לבצע מהלך שיספק תנאי למידה שונים לתלמידים על מנת להשיג מיצוי מקסימלי של היכולות הטמונות בהם. ככל שמערך הלמידה מגוון יותר, כן ימצאו בו ילדים רבים יותר עניין בשל ההרכבים השונים של אינטליגנציות המייחדים אותם. תחושת ההצלחה של התלמיד מעלה את הנעתו ללמידה, גם בתחומים המתאימים לו פחות, ומקדמת הערכה עצמית חיובית ונכונות לשתף פעולה ותורמת להסתגלותו לביה"ס. הנחת היסוד שלנו היא שניתן לפתח את האינטליגנציות השונות, אם מזמנים לילד או לילדה אפשרות להתנסות במימושן בפעילויות השונות בבית הספר ומחוצה לו.1 בבית הספר מתבצעת פעילות ברוח האינטליגנציות המרובות במתכונות שונות. האינטליגנציות המרובות נותנות מקום לתלמידים רבים, שבדרך הלימוד הקונבנציונאלית לא מגיעים למיצוי היכולת האישית שלהם והשימוש במגוון אינטליגנציות נותן להם לגיטימציה להתבטא באופן אחר. מימוש המצוינות האישית תבוא לידי ביטוי באפיקי הבחירה. בשלב הראשון כל תלמידי שכבות ג' - ד' יבחרו בצורה מושכלת ואישית, מלווה בהכוונה, אפיק בו הם מגלים עניין, כישורים ויכולות. התלמידים יבחרו אפיקי מצוינות פעמים בשנה (בתחילת כל מחצית), בכדי לאפשר להם מגוון, הנאה ופיתוח התחום בו בחרו . אפיקי המצוינות הם: 1. מדעים – "מסע בשביל המדע". 2. חינוך גופני – צב"ר ("צעיר, בריא ורענן"). 3. מחול. 4. מקהלה. 5. שילוב אומנויות הבמה - "קול מרחבים". 6. חשיבה מתמטית – "לחשוב מתמטיקה בכיף". 7. עיתונות – "עיתונאים צעירים במרחבים". 8. מחשבים – "העולם הדיגיטלי". 9. אומנות – הבעה ויצירה בחומרים.